Mažeikių rajono savivaldybės viešosios bibliotekos Sedos filiale vasario 24–26 dienomis vyko edukacinės pamokos moksleiviams, skirtos supažindinti su planšetinių kompiuterių galimybėmis. Tai projektinis renginys, pristatantis iš projekto „Pažangių technologijų ir laisvalaikio centras“ lėšų įsigytus planšetinius kompiuterius.
Vasario 24 dieną vyko edukacinės pamokos su planšetiniais kompiuteriais, skirtos supažindinti vaikus su Qrafter programėle, apie kurią papasakojo vyresnioji bibliotekininkė Janina Kelerienė. Ji paaiškino, kaip galima nuskaityti paslėptą informaciją. Moksleiviai skenavo QR kodus, išspausdintus ant knygų, kuriuose buvo užslėptos įvairiausios nuorodos ir informacija. Tai pabandė padaryti Ada Martinkutė ir Indrė Šopaitė bei Modestas Samauskas ir Renaldas Mickus, kurie stengėsi naudoti papildytą realybę.
Vasario 25 dieną vyko edukacinė pamoka, kurioje mokiniai buvo supažindinti su Aurasmus programėle, kuria galima patikrinti 20 Eur banknotą ir pasiklausyti grojamos melodijos. Vaikai prisipažino, kad tokių dalykų nežinojo ir tik dabar susipažino su tokiomis naujovėmis. Banknotą skenavo Aistė Štombergaitė ir Ugnė Šemetaitė bei Gintaras Brazdeikis. Daugelis gyvenime yra pastebėję QR kodus ant stendų autobusų stotelėse, parduotuvių leidžiamuose žurnaluose, ant naujų knygų viršelių.
Vasario 26 dieną edukacinė pamoka vyko aukštesniųjų klasių mokiniams. Vyresnioji bibliotekininkė Loreta Mickienė paruošė ir pateikė išspausdintus QR kodus. Sunumeruotuose paveikslėliuose (QR koduose) buvo pateikta informacija – klausimai apie rašytojus, o nesunumeruotuose QR koduose – šių klausimų atsakymai. Kodus skenavo Saulius Butkus ir Ernestas Baryševas. Moksleiviai buvo supažindinti su Qrafter programėlės naudojimo taisyklėmis, buvo paaiškinta, kaip galima patiems sukurti QR kodus. Tokios šiuolaikinių technologijų galimybės vaikams buvo įdomios, jie prisiminė įvairiausius užslėptus raštus, kuriais gali naudotis tik geriausi draugai, užslėptą sugalvotą kalbą, o ši programėlė labai panaši. Bibliotekininkė papasakojo, kaip dar galima tokią programėlę panaudoti: nufilmuoti pasakojimą apie perskaitytą knygą ir filmukui suteikti tokį QR kodą. Kitas vaikas, paėmęs šią knygą ir norintis ją skaityti, pirmiausia galės pasižiūrėti sukurtą filmuotą atsiliepimą apie knygą, nuskenavęs QR kodą.
Loreta MICKIENĖ
Vyresnioji bibliotekininkė